imageedit_23_2175800226

QUIZ

Jakim typem wokalisty jesteś?

imageedit_23_2175800226

QUIZ

Jakim typem wokalisty jesteś?

Ten quiz, to tak naprawde Twoja autodiagnoza Twoich tendencji wokalnych. Wyróżniamy 4, ale nie powiem Ci teraz jakie one są, żebyś nie próbował niechcący oszukać sam siebie. 

Na czym polega taka autodiagnoza wokalna? 

Poniżej seria około 30 pytań z zakresu 1) autodiagnozy wizualnej – czyli co widzisz? 2) autodiagnozy słuchowej – czyli co słyszysz? i 3) autodiagnozy odczuciowej – pytania w stylu “czy masz wrażenie, że…”. Każda odpowiedź przyporządkowana jest do konkretnego typu tendencji wokalnej. Proszę zastanów się nad odpowiedzią, bo po zaznaczeniu nie będziesz mógł jej zmienić.

Quiz jest darmowy, a wyniki otrzymasz tuż po jego zakończeniu. Moim celem była jak najbardziej dokładna autodiagnoza, ale komputer to nie człowiek, zastrzegam więc temu quizowi margines błędu. Dla moich kursantów natomiast przewidziane jest potwierdzenie lub zmiana diagnozy na podstawie nagrań, które prześlą mi w specjalnie stworzonym do tego zadania formularzu.

BARDZO WAŻNE.

Zanim rozpoczniesz….

W celu jak najbardziej dokładnej autodiagnozy, będziesz musiał użyć wszystkich swoich zmysłów. Dlatego na początku weź swój telefon, włącz kamerę i nagraj siebie, jak śpiewasz. Wystarczy nawet 30 sekund, ale postaraj się ująć dźwięki niskie i wysokie, ciche i głośne, długie i krótkie. 

WIEM – nikomu się nie chce i może akurat serio nie możesz. Totalnie szanuję. Ale może zdarzyć się pytanie, na które bez spojrzenia na swoje nagranie nie będziesz umiał odpowiedzieć. Bo będę pytać o to jak wyglądasz, albo jak brzmisz…o cechy Twojego głosu, które należałoby określić jak najbardziej obiektywnie.

POWODZENIA!

QUIZ:

Czy Twoje czoło się marszczy?

Czy Twoje brwi się unoszą lub marszczą?

Szyja wygląda na napiętą, czy luźną?

Weź pod uwagę skórę na szyi, widoczne mięśnie lub żyły

Czy widzisz, żeby krtań poruszała się w widoczny sposób w pionie podczas zmiany wysokości dźwięków?

Czy widzisz podnoszące się ramiona przy wdechu?

Czy Twoje górne dźwięki brzmią wyraźnie inaczej niż dolne?

Czy powiedziałbyś, że śpiewasz wyraźnie?

Czy słyszysz powietrze w głosie?

Czy Twój głos jest ostry, metaliczny?

Czy głos wydaje się być "z tyłu" lub "schowany"?

Czy głos wydaje się być "z przodu" lub "intensywny"?

Czy lepiej brzmisz na niskich dźwiękach?

Czy lepiej brzmisz na wysokich dźwiękach?

Czy Twój głos drży lub niekontrolowanie faluje?

Czy masz wrażenie, że posiadasz dwa głosy i trudno Ci kontrolować kiedy który śpiewa?

Czy Twój głos jest stabilny na niskich dźwiękach, ale niekoniecznie na wysokich?

Czy łatwiej śpiewa Ci się nisko?

Czy męczysz się na niskich dźwiękach?

Czy dość łatwo śpiewa Ci się wysoko?

Czy męczysz się na wysokich dźwiękach?

Czy czujesz, że musisz użyć siły, żeby wskoczyć na wysoki dźwięk?

Czy szybko brakuje Ci powietrza i musisz dobierać?

Czy czujesz napięcie w mięśniach karku i szyi po śpiewaniu?

Czy produkowanie dźwięku jest wysiłkiem fizycznym?

Czy odczuwasz zmęczenie w gardle po śpiewaniu?

Czy umiesz śpiewać nisko i wysoko, ale trudno Ci śpiewać w średnicy?

Czy masz wrażenie, że masz niski głos i nie potrafisz w ogóle zaśpiewać wysoko?

Czy Twój głos czasem brzmi operowo?

Czy swobodnie poruszasz się po całej swojej skali bez wyraźnych różnic w barwie?

Czy umiesz śpiewać głośno?

Jakim typem wokalisty jesteś?
Zaciskacz

Jako zaciskacz jesteś prawdopodobnie zaznajomiony z uczuciem sufitu, którego nie możesz przebić - nie jesteś w stanie przetransferować swojego głosu z rejestru piersiowego przez pierwszy, ewentualnie drugi most. Wraz ze wzrostem wysokości dźwięku Twoja krtań podjeżdża windą do góry, Twoje samogłoski się poszerzają i zapewne masz też tendencję do wypychania zbyt dużej ilości powietrza, aby zmusić głos do pójścia wyżej. Związane są z tym wrażenia wysiłku, dosięgania do dźwięków i pchania. Aby utrzymać brzmienie rejestru piersiowego na wyższych dźwiękach wykorzystujesz też zestaw mięśni zewnętrznych krtani (jak język, mięśnie służące do połykania, mięśnie szyi) do wywierania nacisku na krtań. Uniemożliwia to zmianę koordynacji mięśniowej potrzebnej do swobodnego śpiewania wysokich dźwięków. Ale spokojnie, da się to zmienić!
Fruwający

Są dwa rodzaje fruwających. 1) typ operowy, czyli przeważnie klasycznie i chóralnie szkoleni wokaliści, którzy mają dobrze rozwinięty rejestr głowowy, ale bardzo kulejący lub nieistniejący rejestr piersiowy oraz 2) typ niedomykający, typ nieśmiałej dziewczynki, gdzie dźwięk jest zapowietrzony i brak mu oparcia na całej skali. Jako fruwający jesteś zapewne zaznajomiony z uczuciem uciekających dźwięków, pływania po dźwiękach i nieodczuwania podłoża. Twój głos może bywa chwiejny, nie ma mocy na dolnych dźwiękach, a czasem na górnych też nie. W przypadku drugiego typu, brzmienie Twojego głosu zapewne nie jest klarowne i przejrzyste, raczej mulaste i być może bez wyrazu - spokojnie, da się to zmienić! W przypadku pierwszego typu, prawdopodobnie unikasz śpiewania nisko i średnio-nisko, bo Twój głos nie wie co ma zrobić...po prostu nie ogarnia. To też da się zmienić 🙂
Flipper

Flip, czyli przeskok, gwałtowna zmiana, przejście na drugą stronę. Chodzi o moment, w którym Twój głos nie wyrabia i nagle traci swoje brzmienie stając się...inny. Może słaby? Może dziwny. Dlaczego tak się dzieje? Prawdopodobnie poprzez za duże dawki powietrza tworzysz nieodpowiednio wysokie ciśnienie podgłośniowe, na które Twoje fałdy głosowe nie są teraz gotowe. W rezultacie po prostu gwałtownie puszczają zwarcie, a Ty tracisz opór dla powietrza i głos staje się "słaby". Możesz być flipperem z tendencją do zaciskania - wtedy w dolnej części swojego głosu masz bardzo mocny głos i im wyżej śpiewasz tym konkretniej musisz dokładać do pieca, aż nie nastąpi flip.... Albo możesz być flipperem bez tendencji do zaciskania i dolna część Twojego głosu może nie wymagać żadnej korekty, a Twoim jedynym problemem jest przejście na wyższe dźwięki. W obu przypadkach, wszystko jest wykonalne.
Miksowiec

Super, jesteśmy blisko ideału, albo....jesteś ideałem! Jeśli czujesz, że to jeszcze nie to, tak jak na powyższym obrazku, Twój most ma zapewne kilka drobnych dziur. Może czujesz, że czasem jest zbyt ciasno, może czujesz, że za szybko odfruwasz do góry, a może jest po prostu chwiejnie. Na tym etapie Twoim celem jest wzmocnić to przejście między rejestrami tak, abyś czuł się absolutnie komfortowo robiąc piruety na moście.

Jeśli po przeczytaniu tego opisu nadal nic nie rozumiesz, a może wręcz jesteś przerażony tym, ile nie rozumiesz, polecam Tobie Poziom Podstawowy w kursie “From zero to hero”. Dowiesz się na nim co znaczą te wszystkie trudne słow, zaprezentuję też ćwiczenia na oswojenie się ze swoim głosem i wzmocnienie go na całej szerokości skali oraz przygotujemy wspólnie pierwszą świadomie zaśpiewaną piosenkę.

Jeśli natomiast potwierdziłam tylko Twoje “obawy” i czytając powyższy opis rozumiesz o co chodzi, zapraszam na Poziom Techniczny mojego kursu “From zero to hero”. Poziom Techniczny, to 15 lekcji wypełnionych po brzegi ćwiczeniami, a w tym cała lekcja poświęcona na rozluźnianie napięć w głosie, kolejna na miks i trudne miejsca, inna o górnych dźwiękach oraz też taka o dolnych i aktywizowaniu rejestru piersiowego – akurat wprost dla Ciebie!

ALE! Jeśli jesteś już ideałem technicznym albo wiesz co i jak technicznie, ale interesuje Cię rozwój pod względem brzmieniowym, interpretacyjnym lub improwizacyjnym, polecam trzeci poziom mojego kursu, Poziom Stylistyczny. Rozwiniesz na nim swoją barwę głosu, nauczysz się technik improwizacji, poszerzysz swoje zasoby melodyczne o nowe skale do riffów, ozdobników i melizmatów oraz dopisujesz swoje 3F: frazowanie, feeling i flow. Zapraszam!

QUIZ
QUIZ
QUIZ
QUIZ
QUIZ
QUIZ
QUIZ
QUIZ
QUIZ
QUIZ

QUIZ:

Czy Twoje czoło się marszczy?

Czy Twoje brwi się unoszą lub marszczą?

Szyja wygląda na napiętą, czy luźną?

Weź pod uwagę skórę na szyi, widoczne mięśnie lub żyły

Czy widzisz, żeby krtań poruszała się w widoczny sposób w pionie podczas zmiany wysokości dźwięków?

Czy widzisz podnoszące się ramiona przy wdechu?

Czy Twoje górne dźwięki brzmią wyraźnie inaczej niż dolne?

Czy powiedziałbyś, że śpiewasz wyraźnie?

Czy słyszysz powietrze w głosie?

Czy Twój głos jest ostry, metaliczny?

Czy głos wydaje się być "z tyłu" lub "schowany"?

Czy głos wydaje się być "z przodu" lub "intensywny"?

Czy lepiej brzmisz na niskich dźwiękach?

Czy lepiej brzmisz na wysokich dźwiękach?

Czy Twój głos drży lub niekontrolowanie faluje?

Czy masz wrażenie, że posiadasz dwa głosy i trudno Ci kontrolować kiedy który śpiewa?

Czy Twój głos jest stabilny na niskich dźwiękach, ale niekoniecznie na wysokich?

Czy łatwiej śpiewa Ci się nisko?

Czy męczysz się na niskich dźwiękach?

Czy dość łatwo śpiewa Ci się wysoko?

Czy męczysz się na wysokich dźwiękach?

Czy czujesz, że musisz użyć siły, żeby wskoczyć na wysoki dźwięk?

Czy szybko brakuje Ci powietrza i musisz dobierać?

Czy czujesz napięcie w mięśniach karku i szyi po śpiewaniu?

Czy produkowanie dźwięku jest wysiłkiem fizycznym?

Czy odczuwasz zmęczenie w gardle po śpiewaniu?

Czy umiesz śpiewać nisko i wysoko, ale trudno Ci śpiewać w średnicy?

Czy masz wrażenie, że masz niski głos i nie potrafisz w ogóle zaśpiewać wysoko?

Czy Twój głos czasem brzmi operowo?

Czy swobodnie poruszasz się po całej swojej skali bez wyraźnych różnic w barwie?

Czy umiesz śpiewać głośno?

Jakim typem wokalisty jesteś?
Zaciskacz

Jako zaciskacz jesteś prawdopodobnie zaznajomiony z uczuciem sufitu, którego nie możesz przebić - nie jesteś w stanie przetransferować swojego głosu z rejestru piersiowego przez pierwszy, ewentualnie drugi most. Wraz ze wzrostem wysokości dźwięku Twoja krtań podjeżdża windą do góry, Twoje samogłoski się poszerzają i zapewne masz też tendencję do wypychania zbyt dużej ilości powietrza, aby zmusić głos do pójścia wyżej. Związane są z tym wrażenia wysiłku, dosięgania do dźwięków i pchania. Aby utrzymać brzmienie rejestru piersiowego na wyższych dźwiękach wykorzystujesz też zestaw mięśni zewnętrznych krtani (jak język, mięśnie służące do połykania, mięśnie szyi) do wywierania nacisku na krtań. Uniemożliwia to zmianę koordynacji mięśniowej potrzebnej do swobodnego śpiewania wysokich dźwięków. Ale spokojnie, da się to zmienić!
Fruwający

Są dwa rodzaje fruwających. 1) typ operowy, czyli przeważnie klasycznie i chóralnie szkoleni wokaliści, którzy mają dobrze rozwinięty rejestr głowowy, ale bardzo kulejący lub nieistniejący rejestr piersiowy oraz 2) typ niedomykający, typ nieśmiałej dziewczynki, gdzie dźwięk jest zapowietrzony i brak mu oparcia na całej skali. Jako fruwający jesteś zapewne zaznajomiony z uczuciem uciekających dźwięków, pływania po dźwiękach i nieodczuwania podłoża. Twój głos może bywa chwiejny, nie ma mocy na dolnych dźwiękach, a czasem na górnych też nie. W przypadku drugiego typu, brzmienie Twojego głosu zapewne nie jest klarowne i przejrzyste, raczej mulaste i być może bez wyrazu - spokojnie, da się to zmienić! W przypadku pierwszego typu, prawdopodobnie unikasz śpiewania nisko i średnio-nisko, bo Twój głos nie wie co ma zrobić...po prostu nie ogarnia. To też da się zmienić 🙂
Flipper

Flip, czyli przeskok, gwałtowna zmiana, przejście na drugą stronę. Chodzi o moment, w którym Twój głos nie wyrabia i nagle traci swoje brzmienie stając się...inny. Może słaby? Może dziwny. Dlaczego tak się dzieje? Prawdopodobnie poprzez za duże dawki powietrza tworzysz nieodpowiednio wysokie ciśnienie podgłośniowe, na które Twoje fałdy głosowe nie są teraz gotowe. W rezultacie po prostu gwałtownie puszczają zwarcie, a Ty tracisz opór dla powietrza i głos staje się "słaby". Możesz być flipperem z tendencją do zaciskania - wtedy w dolnej części swojego głosu masz bardzo mocny głos i im wyżej śpiewasz tym konkretniej musisz dokładać do pieca, aż nie nastąpi flip.... Albo możesz być flipperem bez tendencji do zaciskania i dolna część Twojego głosu może nie wymagać żadnej korekty, a Twoim jedynym problemem jest przejście na wyższe dźwięki. W obu przypadkach, wszystko jest wykonalne.
Miksowiec

Super, jesteśmy blisko ideału, albo....jesteś ideałem! Jeśli czujesz, że to jeszcze nie to, tak jak na powyższym obrazku, Twój most ma zapewne kilka drobnych dziur. Może czujesz, że czasem jest zbyt ciasno, może czujesz, że za szybko odfruwasz do góry, a może jest po prostu chwiejnie. Na tym etapie Twoim celem jest wzmocnić to przejście między rejestrami tak, abyś czuł się absolutnie komfortowo robiąc piruety na moście.

Jeśli po przeczytaniu tego opisu nadal nic nie rozumiesz, a może wręcz jesteś przerażony tym, ile nie rozumiesz, polecam Tobie Poziom Podstawowy w kursie “From zero to hero”. Dowiesz się na nim co znaczą te wszystkie trudne słow, zaprezentuję też ćwiczenia na oswojenie się ze swoim głosem i wzmocnienie go na całej szerokości skali oraz przygotujemy wspólnie pierwszą świadomie zaśpiewaną piosenkę.

Jeśli natomiast potwierdziłam tylko Twoje “obawy” i czytając powyższy opis rozumiesz o co chodzi, zapraszam na Poziom Techniczny mojego kursu “From zero to hero”. Poziom Techniczny, to 15 lekcji wypełnionych po brzegi ćwiczeniami, a w tym cała lekcja poświęcona na rozluźnianie napięć w głosie, kolejna na miks i trudne miejsca, inna o górnych dźwiękach oraz też taka o dolnych i aktywizowaniu rejestru piersiowego – akurat wprost dla Ciebie!

ALE! Jeśli jesteś już ideałem technicznym albo wiesz co i jak technicznie, ale interesuje Cię rozwój pod względem brzmieniowym, interpretacyjnym lub improwizacyjnym, polecam trzeci poziom mojego kursu, Poziom Stylistyczny. Rozwiniesz na nim swoją barwę głosu, nauczysz się technik improwizacji, poszerzysz swoje zasoby melodyczne o nowe skale do riffów, ozdobników i melizmatów oraz dopisujesz swoje 3F: frazowanie, feeling i flow. Zapraszam!